CNG (قسمت سوم)

گاز در هر مرحله فشرده سازي به دليل اصطکاک مولکول هاي گاز با يکديگر و با جدار سيلندرها به شدت گرم مي شود؛ در نتيجه مي بايد در ميان مسير عبور آن خنک کن مياني يا Intercooler  قرار داد. اين کولرها مي بايد توان جذب  85 تا  90 درصد گرماي حاصل از عمل فشرده سازي در هر مرحله را داشته باشند. کولرها به صورت هوا خنک( با کمک فن هاي خنک ساز) يا آب خنک( با استفاده از رادياتور) انتخاب مي شوند . ياتاقان ها و رينگ هاي پيستون ها مي بايد پيوسته روغن کاري شوند که انواع روغن کاري به دو دسته روغن کاري تحت فشار و روغن کاري پاششي تقسيم مي شود. روغن کاري تحت فشار، روش بهتري شمرده مي شود. دوره کارکرد رينگ هاي کمپرسورها با روغن کاري تقريباً  8000 ساعت است.  براي جداسازي روغن موجود در گاز فيلترهاي روغن و جداسازهاي دقيق تر به کارمي روند . کمپرسورهاي مورد استفاده در ايستگاه هاي  CNG معمولاً  200-2 مترمکعب در ساعت، ظرفيت توليدگاز فشرده دارند.
نيروي محرک کمپرسورهاي  CNG بيشتر موتور الکتريکي است. اين موتورها با برق سه فاز کار مي کنند و نيروي توليدي توسط آنها معمولاً با استفاده از تسمه ها و قرقره ها، چرخ دنده ها و چرخ زنجير به کمپرسور انتقال داده مي شوند. انتقال نيرو با کوپلينگ ها، روش بهتري براي انتقال نيرو به شمار مي آيد، زيرا ارتعاش کمتري دارد و هم محوري را دقيق تر و طولاني تر نگاه مي دارد. حداکثر توان مورد مصرف براي الکتروموتورهاي کمپرسورها  250 اسب بخار است که با توجه به توان مورد نياز کمپرسور انتخاب مي شوند.

ادامه دارد...

/ 5 نظر / 6 بازدید
امید

سلام ... از مطالبتان استفاده کردم . ممنون از اينکه اطلاعات خودتون رو در اختيار ديگران قرار می دهید . موفق باشيد

حسین

سلام ..... وبلاگ بسیار زیبایی دارید و مطالب علمی که در آن ذکر کردید آن را زیباتر کرده است . امیدوارم همیشه در کارهاتون موفق باشید.

HOMA

سلام...واقعا چه حوصله ای داريا!

مجيد

با سلام دوست گرامی از اينکه لينک بنده را در وبلاگ تون قرارداديد ممنونم. وبلاگ شما هم مطالب مفيد و جالبی دارد. موفق باشيد

سحر ***دلتنگيهای يک زن

سلام دوست عزيز ..... نوشته هاتون را ميخونم اونم نه يکبار بلکه چند بار چون ميدونم همينکه زحمت می کشيد و اين اطلاعات را می نويسيد جای قدر دانی دارد ..... طاعات و عبادات شما قبول باشه ..... موفق و سربلند باشيد .......